Bodypump resultaat

De verbazingwekkende resultaten van Bodypump

Wil je fitter en gezonder worden dan kun je kiezen uit honderden verschillende work-outs die je daarbij kunnen helpen. Bodypump is een van de vele manieren om dat te bereiken. Het is een work-out waarbij je zowel aan je cardio als aan je spiermassa werkt en het is heel geschikt om een betere conditie te krijgen en af te vallen. Wat Bodypump precies is en wat het resultaat is van Bodypump lees je hier.

Wat is Bodypump

Bodypump is een complete work-out waarmee je calorieën verband, je conditie opbouwt en je lichaam in shape brengt. Met deze begeleide training op muziek worden je spieren botten bovendien sterker.

Bij Bodypump train je gedurende 55, 45 of 30 minuten met een barbell op muziek begeleid door een trainer. De muziek, de aanmoediging en de bewegingen zorgen er samen voor dat je jezelf aangemoedigd en gemotiveerd voelt om de work-out zo goed mogelijk te voltooien. Je kunt de trainingen vaak op de sportschool zelf uitvoeren, maar ook virtueel bij jou thuis.

Bij sportscholen zoals Fit For Free kun je de lessen vaak virtueel op de sportschool volgen. Je kunt dus wel gebruikmaken van de faciliteiten, maar de trainer zie je op een scherm.

Met Bodypump kun je maar liefst 560 calorien verbranden.

Video: Is bodypump een goede manier om spiermassa op te bouwen?

Is Bodypump Een Goede Manier Om Spiermassa Op Te Bouwen..?

Hoe ziet een Bodypump Work-out eruit

Voordat je begint aan je Bodypump les moet je een barbell uitkiezen. Dit is een brede stang waarop je twee gewichten op de uiteindes plaatst. Je kunt zelf kiezen hoeveel gewicht je op de barbell plaatst. Begin je net dan is het aan te raden om met niet teveel gewicht te beginnen.

Je kunt er zelfs voor kiezen om alleen de stang te gebruiken, aan te raden is om dit te bespreken met je trainer. In de loop van de tijd kun je het gewicht opvoeren.

De trainer zet de muziek aan waarna je de training begint met een warming-up om te zorgen dat je spieren warm zijn voor het echte werk. De trainer zal alle oefeningen voordoen, en jij doet op de maat van de muziek na. Veel van de bewegingen van Bodypump zijn herhalingen.

Het is bewezen dat dit ervoor zorgt dat je slanker wordt en je spieren sterker maakt. Je sluit de training af met een cooling down waarbij je je spieren rekt en strekt om blessures te voorkomen.

Een goede Bodypump les zorgt er echt voor dat je jezelf in het zweet werkt. De muziek, de andere sporters en de trainer zullen je motiveren, maar je zult ook wat doorzettingsvermogen nodig hebben. Bodypump is best zwaar en je zult behoorlijk aan de bak moeten

De voordelen van Bodypump

Zoals gezegd kun je tijdens een volle les Bodypump tot wel 560 calorieën verbranden, maar dat is niet het enige voordeel. Je bouwt ook je conditie op en spiermassa op. Als je twee tot drie lessen Bodypump in de week doet zul je zien dat je relatief snel vet verbrand.

Het is echter niet aan te raden om meer lessen per week Bodypump te volgen, dit kan zorgen voor overbelasting.

We zetten hier de belangrijkste voordelen voor je op een rijtje:

  • Je werkt aan je uithoudingsvermogen
  • Je verbrandt relatief snel vet
  • Je werkt aan je conditie
  • Je krijgt meer kracht en sterkte
  • Je werkt aan bijna al je spiergroepen
  • Je werkt niet aan spiermassa, maar aan kracht, je krijgt er dus niet veel grotere spieren van.
  • Je sport samen met anderen wat werkt als een motivator
  • Je sport onder begeleiding van een trainer wat de kans op blessures verkleint en je helpt het vol te houden.
  • Je work-out is niet ingewikkeld, volg gewoon de trainer, that’s it.

Nadelen

Je vraagt je nu misschien af of er ook nadelen zitten aan Bodypump. Als je de lessen goed uitvoert, is er in principe niks aan de hand, doe je het niet goed dan kun je wel last krijgen van blessures. Omdat je deelneemt aan een groepsles heeft de trainer niet altijd tijd om te kijken of je houding goed is. Zorg daarom dat je zelf goed oplet en niks kan een fijne work-out nog in de weg staan.

Les Mills

Viervoudig olympisch winnaar Les Mills richtte in 1968 zijn eerste sportschool op in Auckland, Nieuw-Zeeland. In die tijd was het een gewone sportschool waar mensen aan krachttraining en cardiotraining deden. Maar in de afgelopen 50 jaar is Les Mills uitgegroeid tot een bedrijf dat wereldwijd bekend staat om zijn revolutionaire trainingsprogramma’s.

Philip, de zoon van Les Mills is degene die het bedrijf echt groot heeft gemaakt. Hij zag het fenomeen Aerobics groot worden en besloot daarom zelf zijn eigen work-out programma’s te ontwikkelen. Samen met zijn vrouw deed hij er jaren over om het concept verder te ontwikkelen. Dat resulteerde in het eerste programma met gewichten, Bodypump.

Er zijn nu meer dan 20.000 sportscholen over de hele wereld die de trainingsprogramma’s van Les Mills aanbieden. Naast Bodypump kun je nu ook kiezen voor onder andere Bodybalance, Bodycombat, Bodystep en spinning.

De Bodypump trainers worden door Les Mills zelf opgeleid en leren elke drie maanden een nieuwe routine. Doordat de trainers rechtstreeks opgeleid worden weet je zeker dat degene die voor je staat de training op de juiste manier uitvoert. Hierdoor is het effect het grootste en wordt de kans op blessures kleiner.

Fitter en gezonder

Wat de reden ook is dat je overweegt om Bodypump te gaan doen, feit is dat je er alleen maar beter van wordt. Je wordt fitter, gezonder en zit lekkerder in je vel, wat wil je nog meer!

Plaats een reactie